Promiskuitet: intimitet utan kärlek. Förtvivlan: total frånvaro av någon eller något att ty sig till. Den största ensamheten är att omges av likgiltighet. Värst är att längta efter dem som är närvarande.
Jag tänker på en vän, hans mening var att vara anspråkslös. Att aldrig peka ut, aldrig dra iväg i någon viss riktigt. Jag undrar hur han har det, vart han tog vägen